FAQ

 / 

Hieronder vindt u de antwoorden op de veelgestelde vragen.

Klik op de sectie om de bijbehorende antwoorden te tonen.

 

Wat is Finance Online?
Finance Online is een online applicatie waarmee u als ondernemer uw volledige administratie gedigitaliseerd en online beschikbaar heeft. Daardoor bespaart u tijd en geld en heeft u altijd en overal inzicht in uw bedrijfsprestaties vanuit één pakket.

Al uw gegevens uit uw boekhouding, salarisadministratie en facturatie kunt u vervolgens terugzien en analyseren in uw op maat gemaakte Ondernemersdashboard, op basis waarvan u kunt ‘verder kijken’.

Uit welke software bestaat Finance Online?
Finance Online bestaat uit de ‘Best Of Breed’ software. Hierdoor profiteert u van optimale beschikbaarheid, innovatie, gebruiksgemak en open structuur principes. Doordat wij de componenten voor u aan elkaar kunnen koppelen, staan alle processen optimaal met elkaar in verbinding en beschikt u te allen tijde over inzicht in uw actuele bedrijfsprestaties.

Voor wie is Finance Online een zeer geschikte oplossing?
Finance Online is specifiek gericht op  ondernemers die 10 of meer medewerkers in dienst hebben. Afhankelijk van de specifieke kenmerken van uw organisatie, wordt Finance Online voor u op maat ingericht.

Waarom wordt Finance Online op maat aangeboden?
Wij willen graag de ideale situatie voor u creëren. Omdat elke organisatie anders is komen wij, uiteraard in overleg met u, met een voorstel van mogelijkheden die voor uw organisatie het beste is.

Welk voordeel heb ik met Finance Online?
Met Finance Online optimaliseren wij de financiële slagkracht van uw organisatie. U heeft namelijk realtime inzicht waardoor u vandaag de juiste beslissingen voor de toekomst kunt nemen.

Wie is Ten Kate Huizinga?
Ten Kate Huizinga is een middelgrote accountants- en adviesorganisatie. Met 200 betrokken medewerkers en vestigingen in Twente, de Achterhoek en Midden-Nederland, optimaliseren wij de financiële slagkracht van middelgrote en grote ondernemingen sinds 1947. Bekijk de website van Ten Kate Huizinga.

Hoe kan ik starten met Finance Online?
Neem contact op met onze adviseurs. Vraag ons telefonisch naar de mogelijkheden via 088 – 5005 250 of via de livechat op de website. Samen met u stellen we vervolgens een planning op waarin een reëel tijdspad staat vermeld. Op basis hiervan heeft u inzichtelijk  wanneer u kunt starten met Finance Online en welke voorbereidingen hiervoor benodigd zijn.

Kan ik hulp krijgen bij het samenstellen van een pakket?
Uiteraard. Wij helpen u graag met de keuze van de juiste componenten. Vraag ons gerust telefonisch naar de mogelijkheden via 088 – 5005 250 of via de livechat op de website.

Wat kost Finance Online?
De kosten van Finance Online zijn afhankelijk van de componenten die u in gebruik wilt nemen. Neem contact op met onze adviseurs voor meer informatie. Vraag ons telefonisch naar de mogelijkheden via 088 – 5005 250 of via de livechat op de website.

Kan ik Finance Online op elk moment uitbreiden?
Ja, tussentijds uitbreiden is geen probleem. U kunt op elk moment uw pakket uitbreiden door telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk via 088 – 5005 250 of via de livechat op de website.

Waarin onderscheidt Finance Online zich ten opzichte van anderen?
In tegenstelling tot veel andere oplossingen, heeft u met Finance Online de beschikking tot de ‘Best Of Breed’ software. Er is bovendien altijd een team van specialisten beschikbaar die u helpt uw cijfers te interpreteren. Bovendien is het voor u als ondernemer eenvoudig en efficiënt om naast Finance Online gebruik te maken van overige specialistische diensten die Ten Kate Huizinga biedt. Wij beschikken immers grotendeels al over de benodigde informatie. Bekijk de website van Ten Kate Huizinga.

Wie kan er eigenlijk allemaal in mijn administratie kijken?
De gebruikers die u autoriseert  en medewerkers van het Finance Online team van Ten Kate Huizinga.

Kan ik zomaar overstappen op Finance Online?
Ja. U kunt op ieder gewenst moment overstappen op Finance Online. Wilt u hier meer over weten? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze helpdeskmedewerkers via 088 – 5005 250 of gebruik maken van onze livechat op de website.

Kan ik ook halverwege het jaar gebruik maken van Finance Online?
Ja. U kunt ook halverwege het jaar instappen. Wilt u hier meer over weten? Dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze helpdeskmedewerkers via 088 – 5005 250.

Wat is Scan + Herken?
Scan + Herken is één van de Finance Online componenten. Scan + Herken zorgt ervoor dat uw facturen, nadat deze gescand zijn, automatisch in uw boekhouding terecht komen. U hoeft de boekhouding op deze manier alleen nog maar te controleren.

Welke documenten kan ik scannen?
U kunt bestanden in de volgende bestandsformaten in Scan + Herken verwerken of opslaan:

  •  Herkenning en boeken: .pdf, .jpg, .jpeg, .gif, .bmp, .png, .tif, .tiff
  •  Alleen opslaan: .xls, .xlsx, .docx, .txt, .csv, .swi, .mt940, .940, .sta
  •  Gecomprimeerde bestanden: .zip (elk bestand in de zip wordt apart behandeld)


Hoe kan ik mijn facturen aanleveren?
U kunt uw facturen aanleveren door ze in te scannen en te mailen. Een andere mogelijkheid is het fotograferen van uw factuur met uw smartphone. Via de bijgeleverde app die u eenvoudig installeert op uw smartphone, tagt en verstuurt u de foto die u van uw factuur heeft gemaakt. Door deze oplossing kunt u eenvoudig via uw smartphone documenten aanleveren, die direct worden verwerkt in uw boekhouding.

Hoe stuur ik mijn documenten op?
Dit kan via de Scan + Herken app of door in te loggen op uw Finance Online portal op financeonline.nl.

Hoe snel staan ingestuurde documenten in mijn boekhouding?
De ingestuurde of gescande documenten vindt u binnen 46 uur terug in uw boekhouding.

Wat doe ik met bijvoorbeeld een tankbonnetje?
Deze kunt u fotograferen en insturen met uw smartphone door gebruik te maken van de  bijgeleverde app.

Wat is Online Boekhouden?
Online Boekhouden is één van de Finance Online componenten. Met Online Boekhouden kunt u veilig, snel en eenvoudig uw boekhouding online regelen.

Kan ik ook factureren met Online Boekhouden?
Ja. Online boekhouden van Finance Online beschikt over een uitgebreide facturatiemodule, waarmee u snel en eenvoudig facturen maakt.

Kan ik ook aanmanen in Online Boekhouden?
Ja. Indien uw debiteuren niet aan hun betaalverplichting voldoen, heeft u de mogelijkheid om middels Online Boekhouden op eenvoudige wijze aanmaningen te versturen.

Kan Online Boekhouden gekoppeld worden aan mijn bank?
Ja. Online Boekhouden is direct gekoppeld met ABN AMRO, ING en Rabobank. Bankiert u bij een andere bank? Dan kunt u ons een export van de bankmutaties aanleveren middels een MT940 bestand. Neem hiervoor telefonisch contact op met onze helpdesk via 088 -5005 250.

Welke standaard overzichten heeft Online Boekhouden?
Online Boekhouden biedt u een groot aantal overzichten op het gebied van crediteuren, debiteuren, btw en grootboek. Hierbij kunt u denken aan een balans en winst & verlies, btw-aangifte, crediteurenoverzicht, debiteurenoverzicht, openstaande postenlijst, ouderdomsanalyse per crediteur en per debiteur en de werkelijkheid versus het budget. Online Boekhouden beschikt tevens over een KPI Dashboard waarmee u eenvoudig en snel inzicht heeft in bijvoorbeeld uw cashflow en top-5 debiteuren.

Wat is het voordeel van een bankkoppeling?
Met een bankkoppeling hoeft u nooit meer bankafschriften in te voeren. Dit wordt automatisch voor u geregeld door de software.

Wat is Personeel + Salaris
Personeel + Salaris is één van de Finance Online componenten. Met Personeel + Salaris kunt u uw volledige personeels- en salarisadministratie voeren en heeft u, net zoals uw medewerkers en managers, inzicht in de actuele personeels- en salarisgegevens.

Verwerkt Personeel + Salaris mijn personeels- en salarismutaties?
Afhankelijk van het abonnement dat u met ons afsluit, verwerkt Personeel + Salaris uw personeels- en salarismutaties.  U levert hiervoor periodiek uw personeels- en salarismutaties bij ons aan middels een mutatieformulier of door deze mutaties zelf in te voeren in de applicatie.

Doet Personeel + Salaris voor mij de periodieke aangifte loonheffingen?
Afhankelijk van het abonnement dat u met ons afsluit, voeren wij voor u de salarisadministratie, stellen wij ook voor u de periodieke aangifte loonheffingen op en leveren deze digitaal aan bij de Belastingdienst. U ontvangt hiervan per e-mail een signaal van ons. U dient zelf te zorgen voor een tijdige betaling.

Levert Personeel + Salaris periodiek mijn pensioengegevens aan bij mijn pensioenfonds?
Afhankelijk van het abonnement dat u met ons afsluit en het pensioenfonds waarbij u bent aangesloten, levert Personeel + Salaris periodiek uw pensioengegevens digitaal aan bij uw pensioenfonds. Mocht uw pensioenfonds geen digitale aanlevering ondersteunen, dan bestaat de mogelijkheid dat wij uw pensioengegevens handmatig voor u aanleveren bij uw pensioenfonds.

Welke pensioenuitvoerders ondersteunen een digitale aanlevering van de pensioengegevens vanuit Personeel +  Salaris?
De volgende pensioenuitvoerders ondersteunen op dit moment een digitale aanlevering vanuit Personeel + Salaris: APG, A&O Services, Colland, Cordares, PGGM, STIPP, Syntrus Achmea en TKP Pensioen.

Kan ik ook zelf mijn personeels- en salarisadministratie voeren in Personeel + Salaris?
Ja. Door te kiezen voor het Self Service abonnement van Personeel + Salaris kunt u zelf uw personeels- en salarisadministratie voeren.

Hoe krijg ik de beschikking over mijn salarisdocumenten?
Periodiek stellen wij op de afgesproken datum uw salarisdocumenten beschikbaar. Denk hierbij aan de loonstroken, SEPA betaalbestanden, loonjournaalposten, verzamelloonstaten en een overzicht van de werkkostenregeling. U  ontvangt van ons een melding wanneer de salarisdocumenten voor u klaar staan.

Kan ik Personeel + Salaris ook koppelen met Online Boekhouden?
Ja, deze koppeling is mogelijk. Hierdoor kunt u bovendien een efficiëntere administratie voeren. Uw loonjournaalposten worden dan automatisch bijgewerkt in uw boekhouding en uw loonaangifte wordt digitaal naar de Belastingdienst verstuurd.

Kan ik mijn personeelsdossiers digitaliseren met Personeel + Salaris?
Uiteraard. Personeel + Salaris biedt u de mogelijkheid om uw personeelsdossiers te digitaliseren, zodat u overal toegang heeft tot de dossiers en u papier en kastruimte kunt uitsparen.

Kan ik een verlofadministratie voeren met Personeel + Salaris?
Ja. Personeel + Salaris biedt u de mogelijkheid om een gedegen verlofadministratie voor uw personeel te voeren. U kunt eenvoudig de verlofsaldi en verlofopname van uw personeel vastleggen. Indien gewenst kunt u het openstaande verlofsaldo presenteren op de salarisspecificaties van uw personeel.

Kan ik een verzuimadministratie voeren met Personeel + Salaris?
Ja. U heeft de mogelijkheid om met Personeel + Salaris de verzuimadministratie van uw personeel te voeren. U kunt eenvoudig en efficiënt het verzuim van uw personeel registreren en begeleiden volgens de Wet Verbetering Poortwachter.

Heeft Personeel + Salaris een digitale koppeling met arbodiensten?
Ja. Het is mogelijk om in Personeel + Salaris een digitale koppeling te realiseren met op dit moment de volgende arbodiensten: ArboNed en MaetisArdyn. Uw verzuimgegevens en bepaalde wijzigingen in personeelsgegevens worden automatisch middels een XML bericht verstuurd naar de betreffende arbodienst.

Kan ik mijn wagenpark beheren in Personeel + Salaris?
Ja. U heeft in Personeel + Salaris de mogelijkheid om op eenvoudige en efficiënte wijze uw wagenpark te beheren. Op medewerkerniveau kunt u bijvoorbeeld vastleggen welke auto de medewerker rijdt, bij welke leasemaatschappij deze geleased is en welke verdere afspraken u hieromtrent gemaakt heeft.

Wat is ESS en MSS?
ESS staat voor Employee Self Service en MSS staat voor Manager Self Service. Deze functionaliteiten in Personeel + Salaris bieden u de mogelijkheid om uw HR-processen te digitaliseren en uw managers en medewerkers daarin een actieve rol te geven. Denk hierbij aan het digitaal indienen en accorderen van een verlofaanvraag, het beheren van personeelsdossiers en het registreren van nieuw personeel. Dit levert u een enorme efficiëntieslag en besparing op.

Hebben mijn managers en medewerkers ook toegang tot Personeel + Salaris?
Afhankelijk van het abonnement dat u met ons afsluit, hebben uw medewerkers altijd inzicht in hun eigen salarisspecificaties en jaaropgaven via onze portal of meegeleverde app. Uw medewerkers ontvangen automatisch een melding wanneer hun salarisspecificaties beschikbaar zijn. Tevens kunt u uw managers en medewerkers middels ESS en MSS een actieve rol geven in uw digitale HR-processen.

Kan ik ook externe relaties toevoegen in Personeel + Salaris?
Ja. Het is mogelijk om externe relaties toe te voegen in Personeel + Salaris, zodat u deze kunt vastleggen bij uw personeel. Denk hierbij aan de arbodienst, de Belastingdienst, verzekeraars en leasemaatschappijen. Het biedt u de mogelijkheid om bijvoorbeeld inzichtelijk te krijgen bij welke leasemaatschappijen welke auto’s zijn ondergebracht.

Welke signaleringen kent Personeel + Salaris?
U kunt in Personeel + Salaris inrichten dat u signaleringen wilt ontvangen van bijvoorbeeld verjaardagen, jubilea en uitdienstdata. Maar ook meldingen dat salarisspecificaties beschikbaar zijn en signaleringen in het kader van de Wet Verbetering Poortwachter. U bepaalt zelf wanneer en naar wie deze signaleringen geheel automatisch worden verzonden.

Welke standaardrapporten en -dashboards zijn voor mij beschikbaar in Personeel + Salaris?
Afhankelijk van het abonnement dat u met ons afsluit, heeft u toegang tot diverse overzichtelijke rapporten en dashboards van uw personeels- en salarisadministratie. Denk hierbij aan uitgebreide rapporten en dashboards die u inzicht geven in uw headcount, salarisgegevens, werkgeverskosten, werkkostenregeling, verlof en verzuim.

Wat is het Ondernemersdashboard
Het Ondernemersdashboard is één van de Finance Online componenten. Met dit dashboard heeft u direct inzicht in de belangrijkste managementinformatie, waaronder uw werkkapitaaloverzicht.

Corresponderen de gegevens in het Ondernemersdashboard altijd met de gegevens in Online Boekhouden?
Ja. We zorgen voor een automatische koppeling tussen het Ondernemersdashboard en Online Boekhouden, die bepaalde informatie van Online Boekhouden automatisch doorzet naar Ondernemersdashboard. Daardoor ziet u in Ondernemersdashboard dezelfde informatie als in Online Boekhouden.

Kan ik in het Ondernemersdashboard ook andere gegevens koppelen?
Ja. Wanneer u gebruik maakt van andere online applicaties die een koppeling hebben met Ondernemersdashboard (bijvoorbeeld Personeel + Salaris), dan kunnen gegevens vanuit die applicatie(s) gekoppeld worden naar Ondernemersdashboard. Hierdoor kunt u beschikken over nog meer relevante management- en stuurinformatie op basis waarvan u adequate acties kunt ondernemen voor uw organisatie.

Kan ik in het Ondernemersdashboard zien of ik winst of verlies maak?
Ja. U heeft in het Ondernemersdashboard de beschikking over diverse financiële rapporten, waaronder een overzicht winst en verlies per periode. Tevens heeft u uitgebreid inzicht in uw actuele werkkapitaal en de ontwikkeling van uw werkkapitaal over een bepaalde periode, waardoor u direct in staat wordt gesteld adequate acties te ondernemen indien dat nodig is.

Wat is Advies + Training op maat?
Advies + Training op maat is één van de Finance Online componenten. Met Training + Advies op maat beschikt u over de mogelijkheid om u te laten adviseren bij de interpretatie van uw actuele managementinformatie. Tevens kunnen wij u en uw medewerkers en managers trainen in het optimaal gebruiken van de componenten binnen de Finance Online applicatie.

Ik kom er niet uit. Bij wie kan ik terecht voor hulp en advies?

Onze helpdeskmedewerkers helpen u graag. U kunt hen dagelijks telefonisch bereiken via de Finance Online Helpdesk op 088 – 5005 250 of via onze livechat op de website.

 
Ten Kate Huizinga is niet aansprakelijk voor eventuele fouten in de FAQ. Ten Kate Huizinga behoudt zich wat dat betreft alle rechten en weren voor. Bij het samenstellen van de FAQ is de grootst mogelijke zorgvuldigheid betracht. Ten Kate Huizinga aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen van enig handelen (of nalaten) naar aanleiding van de FAQ.